1 oktober 2024
Uppsala kommun väljer Artvise Customer Service

Uppsala kommun har valt Confirma Artvise som leverantör av ärendehanteringssystem för Kontaktcenter och andra verksamheter som stöd för sina externa kundkontakter.
Det pågår flera initiativ i Uppsala kommun för att utveckla och samordna dialogen med privatpersoner, organisationer och företag.
Lösningen Artvise Customer Service ger Uppsala kommun ett användarvänligt och effektivt system för att hantera inkommande frågor och ärenden. Systemet har en inbyggd kunskapsdatabas som stödjer handläggarna i att hitta rätt svar. Lösningen kan integreras med andra system som kommunen använder. Systemet är anpassningsbart och flexibelt och kan utvecklas efter kommunens behov av nya tekniska lösningar. Systemet kan användas av flera verksamheter där varje process kan hanteras separat och samtidigt.
Bakgrund
Idag hanterar Kontaktcenter på Uppsala kommun cirka 240 000 frågor per år, varav ungefär hälften besvaras direkt vid första kontakten. För att effektivisera ärendehanteringen och därmed öka kundnöjdheten behövde de ett system som stödjer handläggarna i att besvara inkommande frågor och ärenden.
Målen är att:
- Förbättra kundnöjdheten genom snabbare svar och att fler frågor besvaras vid första kontakten.
- Genom att registrera ärenden förbättra informationen till förvaltningarna, så kunder slipper upprepa sina frågor.
- Bidra till att förenkla och stärka samarbetet inom kommunen.
- Skapa förutsättningar för kontinuerlig förbättring av ärendehantering och kundnöjdhet genom statistik och uppföljning.
- Kunskapsdatabasen gör det enklare att hitta information. Alla kunder får samma svar på samma fråga.
Artvise Customer Service möjliggör bland annat:
- Stöd för handläggare med hjälp av kunskapsdatabas.
- Hantering av frågor och svar genom flera kanaler.
- Stöd för att definiera och automatisera ärendeprocesser.
- Dynamiska ärendekort.
- Rättssäker hantering av ärenden.
- Tillgång till omfattande statistik, rapporter och spårning.
–Vi ser mycket positivt på att ytterligare en kommun väljer Artvise som IT-stöd för ärendehantering i sitt Kontaktcenter, affären går helt i linje med vår strategi att erbjuda det bästa kundärendehanteringssystemet till den svenska marknaden, säger Lars Ögren, VD på Confirma Artvise AB.
Uppsala kommun
Uppsala kommun har över 240 000 invånare och är en av Sveriges äldsta städer. Befolkningsmässigt är Uppsala Sveriges fjärde största kommun. Uppsala är en internationell stad och en av 12 världsledande kunskapsstäder, där människor från hela världen kommer för att bo, studera, forska, arbeta och uppleva stadens kultur. Detta ställer krav på utveckling inom områden som skola, vård, kultur och samhällsplanering.
Uppsala kommun har stort fokus på hållbar utveckling och arbetar utifrån FN:s globala mål, Agenda 2030. Målet är att Uppsala ska vara ett föredöme både lokalt och globalt när det gäller att uppnå dessa mål.
Kommunens Kontaktcenter startade 2019 för att skapa en enkel och tydlig kontaktväg till kommunen och förbättra service och tillgänglighet. Målet är att fler frågor ska besvaras direkt och på ett tydligt sätt redan vid första kontakten.
Uppsala kommun – Uppsala.se – Uppsala kommun
Om Confirma Artvise
Confirma Artvise skapar lösningar som gör det möjligt att hantera kundkontakter i alla kanaler, detta hjälper dig att förenkla och förbättra kontakten med dina kunder.
Har du frågor är du välkomna att kontakta vår säljavdelning: salj@artvise.se
Tel: 0910-395 00

28.03.2025
Träffa oss på Connect25
Träffa oss på Connect25 på på Quality Hotel Globe i Stockholm den 3april. Konferensen anordnas av Techtidningen och temat är: Framtidens kommunikationsteknik för medarbetare och kunder. En inspirerande heldag som ger dig kunskapen som behövs för att välja rätt verktyg och ta din verksamhet in i framtiden.Du som är där kom in i monter 7, … Continued

05.03.2025
Nu har Artvise ärendehanteringssystem driftsatts hos Uppsala kommun!
Vi är glada och stolta över att vi, enligt beslutad tidsplan, driftsatt systemet för Kontaktcenter och andra verksamheter inom Uppsala kommun som stöd för sina externa kundkontakter. Det hade inte varit möjligt utan det goda samarbetet och hög nivå på professionalism som alla deltagare i projektgruppen bidragit med. Projektet ingår i initiativet att utveckla och … Continued

05.03.2024
Besökssystem
Att hålla ordning på vem som är på besök på ett företag eller byggnad är praktiskt på många sätt, och kanske särskilt vid händelse av till exempel brand eller annan fara. En självregistrering där besökaren registrerar sig själv kan vara ett enkelt och smidigt sätt att effektivisera besöken till din organisation. Med en webbaserad självregistrering … Continued