Hoppa till innehåll
Välj språk:
gradient background checkmark

Möller bil

Möller bil finns på 13 orter i Sverige och återförsäljer flera varumärken på en stor mängd anläggningar. På en anläggning kan det arbeta 10 personer upp till 120 personer på de stora anläggningarna.  

Utmaning

Möller bil hade under många år jobbat med att få upp servicegraden, framför allt behövde med att få upp servicegraden på telefonin. De jobbade mycket via mail, och där är det ibland svårt att få koll på de ärenden som kommer in. Det saknades också spårbarhet i ärendena. Erik Gillberg på Möller bil berättar: Det krävdes många manuella rutiner för att inte skulle tappa bort ett ärende. Det som behövdes var en framtidssäker lösning som kunde hantera flera olika kanaler med telefoni och chatt i första hand. Hela organisationen behövde hänga med och jobba på samma sätt och det är svårt.

Lösning

För att lösa problemet ville Möller bil skulle skapa en grund som skulle ta hand om det de kallar sina ”elektroniska kunder” alltså de kunder som kontaktar dem via telefon och chatt (fler kanaler har tillkommit efterhand). Med Artvise fick de en lösning som är enkel för handläggarna, och en mobilversion täcker in hela organisationen. Det är framför allt på servicesidan som majoriteten av alla ärenden kommer in. Det är cirka 700 personer hos Möller bil som alla är involverade och jobbar i Artvise mer eller mindre. 

background

”Vi har omvärderat hur vi jobbar, detta på grund av att statistiken som vi får ut genom Artvise har varit så bra.”

Erik Gillberg

IT/Leverantörsavtal/Projekt, Möller bil


Resultat

Enligt Erik har de omvärderat hur de jobbar, detta på grund av att statistiken som de får ut genom Artvise har varit så bra. Det har blivit ett fokus på svarsfrekvens och det har lyft hela organisationens tillgänglighet på telefon. Organisationen har blivit så bra på att ta hand om de här frågorna själva nu.

De mjuka bitarna/värdena blir viktigare och viktigare inom bilbranschen. Erik säger: vi på Möller bil jobbar med devisen ”Alltid med dig”, det ska vara lätt att komma i kontakt med oss och vi ser att vi nu har en teknisk lösning som kommer att kunna hjälpa oss med det. Organisationen måste såklart också stötta detta men vi har en bra grund även om vi vet att vi har mycket jobb framför oss.  

Lösning: Artvise Customer Service, Artvise Contact Center